Remember?

7 comments:

  1. :) Yes, I do. Calculatorul meu nu mai are spatiu pentru dischete. Pentru mine au devenit piese de muzeu.

    ReplyDelete
  2. Eu am apucat si HC-urile (home computers), care au precedat PC-urile. La noi la liceu aveam HC-85, facut de romani, un fel de copie ceva mai purin reusita a unui HC facut de americani. Baza de date nu erau discketele, ci casetele audio. Puneai caseta in casetofon, cuplai casetofonul la calculator si iti incarcai jocul (pe fast forward). Daca jocul era mai lung trebuia sa intorci caseta si pe partea cealalta. Nu existau monitoare, iti cuplai calculatorul la un televizor obisnuit. Daca ii dadeai comanda sa-ti memoreze 1000 de numere ti se innegrea jumatate din ecran. Asta pt. ca n-avea suficienta memorie si de aceea lua din memoria vizuala.

    Tehnica din asta de calcul primitiva a fost suficienta ca sa trimita oameni pe Luna si pentru programul Voyager.

    ReplyDelete
  3. Si eu am prins HC-urile, am prins si Cobra!!! Aveam casetofon d'ala smecher cu contor si stiam exact la cat incepe un joc sau altul :))

    ReplyDelete
  4. Mai tii minte reclamele alea din 1991 parca la calculatoarele romanesti FELIX? Alea cu "V-am prins vrajitoarelor!" Nu stiu daca s-a mai pastrat vreo copie dar tare as vrea sa le mai vad. Am cautat pe net dar n-am gasit nimic.

    ReplyDelete
  5. Chiar...uitasem de vestitele Felix-uri :) Vorba aia o folosesc si acum! Daca o sa vad ceva despre ele, iti spun clar ;)

    ReplyDelete
  6. Slabe sanse. Daca era aparea (si devenea viral) pana acum. Cauta "v-am prins vrajitoarelor" pe google si o sa vezi cateva zeci de mii de rezultate. Deci expresia a ramas in memoria colectiva si multi ar vrea sa revada.
    Daca mai exista undeva reclamele astea, atunci nu sunt in vreun cotlon ascuns al netului, ci in casa unuia, pe o caseta video. Si pana cand ala nu-si face pomana s-o puna pe net nu vedem nimica.

    ReplyDelete
  7. bai...ati vorbit de HC-uri si uitasera-ti de felixuri? AAALOOO HC85, HC90 si HC91 au fost fabricate de ICE Felix... http://www.felix.ro/
    si inca mai exista !!! :))) Cip-urile si Cobrele erau rusesti. ...iar in anii 80-90 nici americanii nu prea aveau cu ce se lauda. HC-urile astea nu erau chiar personal computere ca n-aveau sistem de operare ci doar mediu de programare BASIC ... ;)

    ReplyDelete